Algemene voorwaarden
Bij Sutre Home staan we volledig achter de kwaliteit van onze producten. Daarom geven we 2 jaar garantie op plaatsing van alle maatwerkproducten! Hieronder hebben we de voorwaarden nog even voor je op een rijtje gezet, dan weet je altijd waar je aan toe bent. Wel zo fijn!
Het is altijd vertrouwd kopen bij Sutre Home en mocht je onverhoopt toch niet tevreden zijn, dan lossen we dit samen op.
Garantie op montagediensten maatwerk
Bij Sutre Home staan we volledig achter de kwaliteit van onze producten. Daarom geven we 2 jaar garantie op plaatsing van alle maatwerkproducten! Hieronder hebben we de voorwaarden nog even voor je op een rijtje gezet, dan weet je altijd waar je aan toe bent. Wel zo fijn!
Je hebt 2 jaar volledige garantie op de plaatsing van je maatwerkproduct.
Na deze periode geven wij alleen garantie als een klacht te wijten is aan ondeugdelijkheid van de plaatsing van het product.
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een extra garantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.
Bij de afhandeling vragen we je ons in de gelegenheid te stellen de klacht te beoordelen en indien gegrond een eventueel gebrek te herstellen.
Het recht op garantie wordt beperkt of uitgesloten als de reden voor de klacht het gevolg is van omstandigheden die buiten het product zelf liggen (zoals verkleuring door zonlicht, beschadiging tijdens eigen vervoer, kwaliteit van de dekvloer etc.).
Als een klacht wordt gecompenseerd of afgekocht, vervalt je recht op garantie.
De garantie vervalt als je zonder schriftelijke toestemming van Sutre Home door derden reparaties of andere werkzaamheden hebt laten verrichten.
Voor vloeren kijk naar de voorwaarden vloer laten leggen.
Montagediensten voor raambekleding
Heb je al een keuze gemaakt voor een gordijn of voor raamdecoratie en wil je nog even rustig lezen wat de voorwaarden hiervoor zijn, zodat je zeker weet dat je de juiste keuze maakt? Hieronder vind je alle informatie over inmeten en ophangen voor je gordijnen of raamdecoratie en wat je moet voorbereiden zodat onze medewerker snel aan de slag kan. Dan is de klus zo geklaard!
Raam Inmeten
Twijfel je over de maten van jouw ramen? Laat je ramen dan door ons vakkundig inmeten. Lees hieronder wat de voorwaarden zijn. Dan weet je precies waar je aan toe bent.
Zorg ervoor dat je thuis bent op het afgesproken tijdstip en dat je de benodigde voorbereidingen voor het monteren van je gordijnen of raamdecoratie hebt getroffen. Voorkom zo extra kosten à €75 (we geven een nieuwe datum af nadat je deze extra kosten betaald hebt).
De ruimte rondom het raam is vrij (minimaal 1 meter rondom) en eventuele obstakels zijn verwijderd zodat onze stoffeerder voldoende werkruimte heeft om de ramen in te meten.
Je draagt zelf het risico voor schade door onjuistheden in de opgedragen werkzaamheden en door gebreken in materialen of hulpmiddelen die door jou ter beschikking zijn gesteld. Mochten er extra hulpmiddelen nodig zijn, dan zijn de extra kosten hiervoor voor eigen rekening.
Je kunt je ramen laten inmeten tot een maximale hoogte van 3,50 meter.
Wanneer je de maatvoering niet door Sutre Home hebt laten bepalen, ben je zelf verantwoordelijk voor de doorgegeven maten en eventuele problemen en kosten die ontstaan wanneer maten niet blijken te kloppen. Let op: bouwtekeningen kloppen vaak niet met de werkelijkheid. Meet altijd zelf na!
Raamdecoratie laten ophangen
Heb je al een keuze gemaakt voor raamdecoratie op maat en wil je het jezelf makkelijk maken? Laat je gordijnen of raamdecoratie dan door één van onze deskundige medewerkers ophangen of monteren. En lees hieronder nog even rustig na wat de voorwaarden hiervoor zijn, zodat je zeker weet dat je de juiste keuze maakt!
Zorg ervoor dat je thuis bent op het afgesproken tijdstip en dat je de benodigde voorbereidingen hebt getroffen. Voorkom zo extra kosten à €75 (een nieuwe datum volgt na betaling van deze extra kosten).
Je draagt zelf het risico voor schade door onjuistheden in de opgedragen werkzaamheden en door gebreken in materialen of hulpmiddelen die door jou ter beschikking zijn gesteld. Mochten er extra hulpmiddelen nodig zijn, dan zijn de extra kosten hiervoor voor eigen rekening.
BELANGRIJK Mededeling Over Kindveiligheid – Risico Van Gevaar Voor En De Oorzaak Van Letsel Bij Kinderen
Bij het plaatsen van de bestelling geven we je een gereserveerde datum. Het kan zijn dat deze datum afwijkt door onvoorziene omstandigheden binnen de Sutre Home organisatie.
We hangen raamdecoratie op tot een maximale hoogte van 3,50 meter. Indien hoger als 3.50 meter vraag naar de mogelijkheden.
Wanneer je de maatvoering niet door Sutre Home hebt laten bepalen (via onze inmeetservice), ben je zelf verantwoordelijk voor de doorgegeven maten en eventuele problemen en kosten die ontstaan wanneer maten niet blijken te kloppen. Let op: bouwtekeningen kloppen vaak niet met de werkelijkheid. Meet altijd zelf na of laat vooraf de maten door ons inmeten.
Gordijnen laten ophangen
Heb je al een keuze gemaakt voor gordijnen op maat en wil je het jezelf makkelijk maken? Laat je gordijnen dan door één van onze deskundige medewerkers ophangen. En lees hieronder nog even rustig na wat de voorwaarden hiervoor zijn, zodat je zeker weet dat je de juiste keuze maakt!
Zorg ervoor dat je thuis bent op het afgesproken tijdstip en dat je de benodigde voorbereidingen hebt getroffen. Voorkom zo extra kosten à €75 (een nieuwe datum volgt na betaling van deze extra kosten).
Je draagt zelf het risico voor schade door onjuistheden in de opgedragen werkzaamheden en door gebreken in materialen of hulpmiddelen die door jou ter beschikking zijn gesteld. Mochten er extra hulpmiddelen nodig zijn, dan zijn de extra kosten hiervoor voor eigen rekening.
We hangen gordijnen op tot een maximale hoogte van 3,50 meter. Indien hoger als 3.50 meter vraag naar de mogelijkheden.
Wanneer je de maatvoering niet door Sutre Home hebt laten bepalen (via onze inmeetservice), ben je zelf verantwoordelijk voor de doorgegeven maten en eventuele problemen en kosten die ontstaan wanneer maten niet blijken te kloppen. Let op: bouwtekeningen kloppen vaak niet met de werkelijkheid. Meet deze altijd zelf na of laat vooraf de maten door ons inmeten.
Voorbereidingen raamdecoratie laten ophangen
Wil je je raamdecoratie op laten hangen of monteren, of heb je al een afspraak daarvoor ingepland? Lees hier dan rustig na welke voorbereidingen we je vragen te treffen zodat onze medewerkers zo goed en snel mogelijk hun werk kunnen verrichten. Dan is de klus zo geklaard!
Verwijder oude raamdecoratie en bevestigingsmaterialen als je hebt gekozen voor nieuwe bevestigingsmaterialen.
Als u wil kunnen wij uw oude raamdecoratie verwijderen en afvoeren voor meerprijs vraag naar de voorwaarden.
Maak de ruimte rondom het raam vrij (minimaal 1 meter rondom) zodat de stoffeerder voldoende werkruimte heeft om de raamdecoratie op te hangen.
Maak de ruimte rondom het raam schoon zodat onze stoffeerder de nieuwe raamdecoratie schoon kan plaatsen. Denk hierbij ook aan een schoon oppervlak om de raambekleding neer te leggen terwijl de bevestigingsmaterialen bevestigd worden.
Laat eventueel stucwerk en/of verf op de wanden goed uitharden en drogen.
Voorbereidingen gordijnen laten ophangen
Wil je je gordijnen op laten hangen of heb je al een afspraak daarvoor ingepland? Lees hier dan rustig na welke voorbereidingen we je vragen te treffen zodat onze medewerkers zo goed en snel mogelijk hun werk kunnen verrichten:
Verwijder je oude gordijnen en bevestigingsmaterialen als je hebt gekozen voor nieuwe bevestigingsmaterialen.
Maak de ruimte rondom het raam vrij (minimaal 1 meter rondom) zodat onze stoffeerder voldoende werkruimte heeft om de gordijnen op te hangen.
Maak de ruimte rondom het raam schoon zodat onze stoffeerder de nieuwe gordijnen schoon kan plaatsen. Denk hierbij ook aan een schoon oppervlak om de raambekleding neer te leggen terwijl de bevestigingsmaterialen bevestigd worden.
Laat eventueel stucwerk en/of verf op de wanden goed uitharden en drogen.
Wijzigen of annuleren afspraak montagedienst
Wil je de inhoud of datum van het ophangen van je raamdecoratie of gordijnen nog aanpassen? Lees dan hier wat de opties zijn:
Tot 24 uur na aankoop kun je de inhoud van de order nog wijzigen of annuleren (aantal ramen dat ingemeten wordt, de datum etc.)
Tot 10 werkdagen voor het uitvoeren van een montagedienst voor raamdecoratie of gordijnen kun je de datum van uitvoering kosteloos wijzigen.
Vanaf 10 werkdagen voor het uitvoeren van een montagedienst tot aan de dag dat de dienst verleend wordt, kun je de datum nog wijzigen. We brengen daar € 75 voor in rekening.
Meer- of minderwerk
Het kan zijn dat in je woning of de ruimte bepaalde werkzaamheden vereist zijn om je gordijnen of raamdecoratie op te kunnen hangen en die niet bij de overeenkomst zijn inbegrepen of die juist overbodig blijken te zijn. Dat valt onder meer- en minderwerk:
Meerwerk en/of minderwerk zal naar billijkheid worden verrekend.
Onder meerwerk wordt verstaan we o.a.: alle werkzaamheden en leveringen die niet in de overeenkomst zijn inbegrepen en die je extra wilt laten uitvoeren.
Onder minderwerk verstaan we: het deel van de overeenkomst dat met instemming van beide partijen niet wordt uitgevoerd. Niet te bevloeren vlakken (bijvoorbeeld kolommen en insprongen) zijn geen minderwerk.
Wanneer er sprake is van meerwerk kan het voorkomen dat we een nieuwe afspraak met je moeten inplannen via onze Klantenservice (zij verrekenen ook de extra kosten die we daarvoor in rekening brengen).
Kosten die ontstaan doordat je in gebreke bent gebleven en de uitvoering of voortgang van het werk onmogelijk hebt gemaakt, komen voor eigen rekening.
Leg diensten vloeren
Vloer laten inmeten
Heb je al een keuze gemaakt voor een vloer en ben je niet zeker over de maten? Laat je vloeren dan inmeten door één van onze deskundige medewerkers. En lees hieronder nog even rustig na wat de voorwaarden hiervoor zijn, zodat je zeker weet dat je de juiste keuze maakt!
Zorg ervoor dat je thuis bent op het afgesproken tijdstip en dat je de benodigde voorbereidingen hebt getroffen. Voorkom zo extra kosten à €75 (een nieuwe datum volgt na betaling van deze extra kosten).
Zorg ervoor dat de te meten ruimte goed bereikbaar is en alle obstakels zijn verwijderd.
Je draagt zelf het risico voor schade door onjuistheden in de opgedragen werkzaamheden en door gebreken in materialen of hulpmiddelen die door jou ter beschikking zijn gesteld. Mochten er extra hulpmiddelen nodig zijn, dan zijn de extra kosten hiervoor voor eigen rekening.
Wanneer je de maatvoering niet door Sutre Home hebt laten bepalen, ben je zelf verantwoordelijk voor de doorgegeven maten en eventuele problemen en kosten die ontstaan wanneer maten niet blijken te kloppen. Let op: bouwtekeningen kloppen vaak niet met de werkelijkheid. Meet altijd zelf na!
Je draagt zelf de verantwoording voor het controleren van alle in de offerte of op de bestelbon vermelde gegevens, zoals de artikelnaam en kleurcode van het door u gekozen product.
Voorwaarden Vloer laten leggen
Heb je al een keuze gemaakt voor een vloer en wil je het jezelf makkelijk maken? Laat je vloeren dan leggen door één van onze deskundige medewerkers. En lees hieronder nog even rustig na wat de voorwaarden hiervoor zijn, zodat je zeker weet dat je de juiste keuze maakt!
• Zorg ervoor dat de te stofferen ruimte op kamertemperatuur (minimaal 17oC) is. • Onze medewerker neemt dan de bestelling en de benodigde materialen zelf mee op de ingeplande dag waarop je vloer gelegd wordt.
• Zorg ervoor dat je thuis bent op het afgesproken tijdstip en dat je de benodigde voorbereidingen hebt getroffen. Voorkom zo extra kosten à €75 (een nieuwe datum volgt na betaling van deze extra kosten).
• Je draagt zelf het risico voor schade door onjuistheden in de opgedragen werkzaamheden en door gebreken in materialen of hulpmiddelen die door jou ter beschikking zijn gesteld. Mochten er extra hulpmiddelen nodig zijn, dan zijn de extra kosten hiervoor voor eigen rekening.
• Wanneer je de maatvoering niet door Sutre Home hebt laten bepalen ben je zelf verantwoordelijk voor de doorgegeven maten en eventuele problemen en kosten die ontstaan wanneer maten niet blijken te kloppen. Let op:
• De vloeren worden horizontaal of verticaal gelegd met alle voegen op elkaar afgestemd. Indien klant kiest voor het diagonaal dan wel andere afwijkende manier van leggen wordt door ons 5 euro pm2 extra in rekening gebracht en dient de klant dit vooraf te bespreken tijdens de aanbetaling. Als de klant dit niet vooraf heeft aangegeven wordt er horizontaal of verticaal gelegd.
• Wij adviseren te allen tijde het laminaat niet te laten doorleggen in verband met het vervallen van de garantie. Wanneer de klant er toch voor kiest om het laminaat te laten doortrekken vervalt bij deze de garantie.
• Wanneer er geen dorpels in het huis aanwezig zijn, kunt u deze laten strippen bij de vakman tegen de meerprijs.
• Nadat de vloer is gelegd is de klant zelf verantwoordelijk voor het restafval.
• De leg garantie is 12 maanden geldig en is voor het omhoog staan van het laminaat door te veel uitzetten en niet voor doorgedrukte naden!
• Garantie is voor het gekochte laminaat, voor de plinten is er geen garantie. Plakplinten kunnen na enige tijd loslaten.
• Wanneer er sprake is van betaald parkeren, zijn de kosten voor de klant en worden er 10 euro’s in rekening gebracht bij de klant
• Bij het plaatsen van hoge mdf plinten, is het afkitten van kieren voor de klant zelf en dient gedaan te worden na twee dagen drogen.
• Zonder bon heeft de klant geen garantie. Klant is zelf verantwoordelijk voor het bewaren van de afgegeven bon. • Bouwtekeningen kloppen vaak niet met de werkelijkheid. Meet altijd zelf na of laat ons inmeten.
• Sutre Home geeft geen garantie op de plaatsingsmethode “los gelegd” bij specifieke kenmerken rondom deze legwijze (bollen, schuiven).
• Voor zwaardere kwaliteiten geldt:
• Bij coupages boven 50 kg zijn we genoodzaakt een extra ploeg in te regelen, hiervoor geldt een meerprijs.
• Coupages boven 100 kg zijn we genoodzaakt om een lift te huren, hiervoor geldt een meerprijs.
Voorbereidingen vloer laten leggen
Wil je je vloer laten leggen of heb je al een afspraak daarvoor ingepland? Lees hier dan rustig na welke voorbereidingen we je vragen te treffen zodat onze medewerkers zo goed en snel mogelijk hun werk kunnen verrichten. Dan is de klus zó geklaard!
• Zorg ervoor dat de te stofferen ruimte op kamertemperatuur (minimaal 17oC) is.
• Heb je gekozen voor tapijt of vinyl? Onze medewerker neemt dan de bestelling en de benodigde materialen zelf mee op de ingeplande dag waarop je vloer gelegd wordt.
• Heb je gekozen voor laminaat, PVC-stroken en – tegels of ondervloeren? Dan leveren we je vloerbestelling voorafgaand aan het leggen op de ingeplande datum tot aan de eerste drempel op de begane grond of tot waar de chauffeur met de pompwagen kan komen. Een pompwagen kan niet rijden over drempels, grind, losse stenen, gras of andere onverharde paden. De chauffeur zal hier rekening mee houden en voor de eerste drempel leveren. Het kan dus gebeuren dat wij je bestelling niet tot aan de voordeur kunnen afleveren. Zorg er zelf voor dat de producten naar binnen of boven worden gebracht. Houd hier van tevoren rekening mee en zorg voor genoeg mensen die mee kunnen helpen op moment van levering. De pallet(s) en het verpakkingsmateriaal laten we bij je achter.
• Acclimatiseer je laminaat, PVC-stroken en -tegels 48 uur voordat we komen leggen. Voorkom zo naden en bollingen etc. Zorg ervoor dat de pakketten in dezelfde ruimte liggen als waar je de vloer wilt laten leggen en leg de pakketten kruislings op elkaar. Als de vloer niet 48 uur geacclimatiseerd is op de dag dat we de vloer komen leggen, zijn we genoodzaakt om een nieuwe afspraak in te plannen.
• Maak de te stofferen ruimte leeg en schoon. Verwijder alle meubels en verwijder volledig eventuele oude vloerbekleding, evenals lijm- en tapijtresten, verf, nietjes etc.
• Indien klant wenst kunnen wij uw oude vloer verwijderen en afvoeren en de meubels verplaatsen uiteraard voor meerprijs. vraag naar de voorwaarde.
• Maak de te stofferen ruimte goed bereikbaar en verwijder alle obstakels, ook voor het benodigde materiaal (bijvoorbeeld rollen van vier meter lang, pakken laminaat, etc).
• Zorg dat eventueel stucwerk en/of verf op de wanden goed uitgehard en droog is.
• Zorg ervoor dat de ondervloer vlak is.
Acclimatiseren van een laminaat- of PVC-vloer of tegels
Heb je ervoor gekozen om je laminaat of PVC-stroken en -tegels te laten leggen door Sutre Home? Dan bezorgen we de vloer bij jouw thuis. Let er daarbij op dat je de vloer voor het plaatsen 48 uur moet acclimatiseren. Dan voorkom je naden en bollingen etc. Zorg ervoor dat de pakketten in dezelfde ruimte liggen als waar je de vloer wilt laten leggen en leg de pakketten kruislings op elkaar. Als de vloer niet 48 uur geacclimatiseerd is op de dag dat we de vloer komen leggen, zijn we genoodzaakt om een nieuwe afspraak in te plannen. Alleen dan kunnen we garanderen dat je vloer mooi blijft.
Wijzigen of annuleren afspraak legdienst
Wil je de inhoud of datum van het leggen van je vloer nog aanpassen? Lees dan hier wat de opties zijn:
• Tot 24 uur na aankoop kun je de inhoud van de order nog wijzigen of annuleren (de legwijze, de datum etc.)
• Tot 10 werkdagen voor het uitvoeren van de legdienst kun je de datum van uitvoering kosteloos wijzigen.
• Vanaf 10 werkdagen voor het uitvoeren van de legdienst tot aan de dag dat de dienst verleend wordt, kun je de datum nog wijzigen. We brengen daar € 75 voor in rekening.
Meer- of minderwerk
Het kan zijn dat in je woning of de ruimte bepaalde werkzaamheden vereist zijn om je vloer goed te kunnen leggen en die niet bij de overeenkomst zijn inbegrepen of die juist overbodig blijken te zijn. Dat valt onder meer- en minderwerk:
• Meerwerk en/of minderwerk zal naar billijkheid worden verrekend.
• Onder meerwerk wordt verstaan we o.a.: alle werkzaamheden en leveringen die niet in de overeenkomst zijn inbegrepen en die je extra wilt laten uitvoeren.
• Onder minderwerk verstaan we: het deel van de overeenkomst dat met instemming van beide partijen niet wordt uitgevoerd. Niet te bevloeren vlakken (bijv. kolommen en insprongen) zijn geen minderwerk.
• Wanneer er sprake is van meerwerk kan het voorkomen dat we een nieuwe afspraak met je moeten inplannen via onze Klantenservice (zij verrekenen ook de extra kosten die we daarvoor in rekening brengen).
• Kosten die ontstaan doordat je in gebreke bent gebleven en de uitvoering of voortgang van het werk onmogelijk hebt gemaakt, komen voor eigen rekening. Onderhoud vloeren
• Voor alle vloeren met vloerverwarming geldt dat de verwarming niet hoger mag worden gezet dan 27 graden, om schade aan de gekozen vloer te voorkomen
• Verdiep uzelf in de reinigingsmogelijkheden van de vloer. Een laminaatvloer is bijvoorbeeld niet bestand tegen een stoomreinigingsapparaat. Schade door een verkeerd gekozen reinigingsmethode valt niet onder de garantie.